בשבת: שריפות בנצרת עילית, בדליית אל כרמל, בחלמיש ובגליל

צבי הדס 3 Comment on בשבת: שריפות בנצרת עילית, בדליית אל כרמל, בחלמיש ובגליל

מטוס ה'סופרטנקר' נכנס לפעולה • מהנדסי עיריית חיפה טוענים: יותר מ- 1600 דיירים נותרו ללא בית • גל עצורים על הצתת השריפות • 70 כבאים מקפריסין נחתו בישראל • שר האוצר הודיע על התחלת הפיצויים • מתעדכן

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת השתוללו שריפות בנצרת עילית, בדליית אל כרמל, בחלמיש ובגליל. בחלמיש – 15 בתים עלו באש, 25 בתים נוספים ניזוקו קשות.

מטוס ה'סופרטנקר' נכנס לפעולה, הטיל מים שלוש פעמים מעל היישוב נטף ושב לנתב"ג.

במסגרת פעילות המערך האווירי של משטרת ישראל, עקב השריפות, הופעלו מתחילת האירועים, כלל מסוקי היחידה, טייסת הכיבוי המשטרתית והמערך האווירי המסייע מחו"ל.

בתוך כך, שוגרו עד כה מטוסי הכיבוי ל-480 גיחות המסתכמות ב- 310 שעות טיסה, במסגרתן הוטלו  1,440,000 ליטר נוזלים, קצף ומעכבי בעירה מעל מוקדי האש וסמוך לצירי התנועה, על מנת לשמור על ציר פינוי והגעת כוחות.

שר האוצר כינס הערב את הנהלת משרדו בחפ"ק בחיפה. "אני מבקש מכל הנוגעים בדבר לפעול לפי סולם הרגישות הגבוה ביותר של אנשים שמשתתפים במצוקה מתוך הבנה לגודל השבר. האנשים שיגיעו מולכם עברו אירוע קשה. הטיפול בנפגעים אינה מלאכה קלה אבל אנחנו חייבים לעשות את זה במקצועיות ובמהירות המירבית. זו חובתינו כלפי האזרחים הטובים האלה שאנחנו יודעים לגבות מהם מסים במהלך השנה – עכשיו הם צריכים אותנו. אל תתנו להם לטבוע בניירות, לא לשלוח אותם ממשרד למשרד, לא לטרטר אותם. לעשות את זה בצורה הכי מתחשבת שיש. איתנו הם צריכים לבנות את חייהם מחדש. אנחנו נלווה כל אחד ואחד, צעד אחר צעד" אמר.

סוכם כי אזרחים שעל פי החלטת מהנדס העיר לא יוכלו לשוב לביתם, יקבלו באופן מיידי מהעיריה מענק חד פעמי על סך 2500 ש"ח לנפש על פי מספר הנפשות במשפחה.

במסגרת הדיון הנחה שר האוצר כחלון את הצוותים לשחרר את כל התקציבים הנדרשים לכלל גורמי הביטחון וההצלה שעוסקים בכיבוי השריפות והטיפול באזרחים. במסגרת הדיון דיווחו גורמי הביטחון – המל"ל, רח"ל והמשרד לבטחון פנים כי בשלב זה לא קיימים חסמים תקציביים לניהול האירוע.

בנוסף, הוחלט כי לאלו אשר נפגע רכושם במהלך השריפות שהתחוללו בימים האחרונים יגיע שמאי מטעם קרן מס רכוש וייתן הערכת נזק בין אם האזרח מבוטח ובין אם לאו.

במקביל, 70 כבאים מקפריסין נחתו בישראל.

לאחר בדיקה של הצוותים בחיפה – 412 מהדירות שנפגעו נמצאו לא ראויות למגורים. מהנדסי עיריית חיפה טוענים: יותר מ- 1600 דיירים נותרו ללא בית. הסיבה: חלק מהדירות הפכו למבנים מסוכנים, דירות נוספות נפגעו קשות מנזקי המים.

גל עצורים על הצתת השריפות – המשטרה מדווחת: כעת נחקרים 23 עצורים בחשד להצתה והסתה. מתחילת אירועי השריפות נחקרו למעלה מ- 30 חשודים.

ביממות האחרונות מתבצע מאמץ מיוחד של כוחות מאוגדת יהודה ושומרון בשיתוף כוחות הביטחון ושירות הביטחון הכללי לאיתור ולעצירת חשודים בהצתות. עד עתה נתפסו מעל ל-10 חשודים והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

במהלך הלילה תפס כוח צה"ל סמוך לדיר קדיס שבחטיבה המרחבית "אפרים" 3 חשודים במכונית בה נמצאו 2 בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצתים.  כמו כן, תפס כוח צה"ל בשיתוף משטרת ישראל חשוד אשר זוהה על ידי פקח רשות הטבע והגנים מצית את החורש צפון מערבית לבתיר בחטיבה המרחבית "עציון". החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ?שבוע טוב ?
    במשפט שלמה,
    נדרש המלך שלמה להכריע מבין שתי נשים שניצבו בפניו וטענו לאמהות, מי מהן היא האם האמיתית של הרך הנולד.
    בחוכמתו, פקד להביא בפניו חרב, וציווה לגזור את התינוק לשניים ולתת חצי ממנו לכל אישה.
    האם המתחזה קראה: "גם לי גם לך לא יהיה – גזוֹרוּ!"
    מיד הזדעקה האם האמיתית ובחמלתה התחננה שיתן את בנה לאישה השניה ובלבד שלא ימות. בכך הסגיר המלך שלמה את רגשותיהן הכמוסים של שתי הנשים ופסק מי מהן האם האמיתית.

    ולמה נזכרתי פתאום בסיפור המקראי היפה הזה?

    ישנן שתי "אמהות", שתי אומות, שתובעות בעלות על הארץ הזו. האחת אמיתית והשניה מתחזה.
    למתחזה אין בעיה להעלות בלהבות את האדמה עלייה תובעת בעלות- "גם לי גם לך לא יהיה", בעוד האומה השניה מחרפת נפשה בכדי לכבות את האש, זורעת, שותלת ונוטעת, בונה וסוללת בכדי ש"בן המריבה" יגדל לתפארת וישגשג.
    מעניין מי האמיתית ומי המתחזה?
    אתם יכולים להפיץ וגם רצוי

  2. 1

    שווה לערבים לשרוף את בתיהם
    מקבלים פיצויים
    לכן רק בשבת הם הדליקו כי רק אז קלטו